Lokale SEOAls ondernemer is het tegenwoordig meer dan belangrijk om online zichtbaar te zijn. Maar wat als je dat nu net lokaal wilt zijn? Dan kan een Lokale SEO je helpen! Maar wat is dat nu precies, hoe werkt het en waarom zou je hierin investeren? Geen nood, in deze blogpost leg ik het allemaal voor je uit en kom je alles te weten over Lokale SEO. Lokale SEO staat voor zoekmachine-optimalisatie die zich specifiek op een lokale doelgroep richt. Door deze tactiek te gebruiken zul je beter gevonden worden op zoekopdrachten die te maken hebben met jouw geografische locatie. Dit betekent concreet dat wanneer iemand in jouw buurt op zoek gaat naar producten of diensten die jij aanbiedt, jij hoog zult verschijnen in de zoekresultaten. De pijlersOnder de pijlers van Lokale SEO vallen onder andere het optimaliseren van jouw Google Mijn Bedrijfsvermelding, de juiste informatie op jouw website vermelden, het verzamelen van reviews en vermeldingen op lokale websites en het hebben van een actieve social media aanwezigheid. Al deze zaken dragen bij aan de lokale vindbaarheid. InvesterenMaar waarom zou je nu wel of net niet investeren in Lokale SEO? Simpel: omdat het jou meer lokale klanten oplevert! Wanneer jouw bedrijf lokaal meer zichtbaar is, zullen mensen ook eerder geneigd zijn om bij jou hun aankopen te doen of jouw diensten af te nemen. Bovendien kan het ook voor een betere reputatie onder jouw lokale doelgroep zorgen. Veel mensen hebben nog vragen over Lokale SEO. Een veelgestelde vraag is bijvoorbeeld of dit ook voor kleine ondernemers geschikt is. Het antwoord is ja! Of je nu een grote multinational bent of pas net begonnen, Lokale SEO kan voor elke ondernemer voordelen opleveren. Een andere vraag is of je dit zelf kunt doen of beter uitbesteedt. Dat hangt af van hoeveel tijd en kennis je hebt. Als je online marketing er graag zelf bijneemt en de nodige tijd hebt, kan je het zelf leren. Anders is het aan te raden om een online marketingbureau in de arm te nemen. SamenvattingInvesteer jij ook in een Lokale SEO? Zoals je nu weet kan dit voor lokale ondernemers enorm veel voordelen opleveren, van meer zichtbaarheid tot een betere reputatie onder jouw doelgroep. Natuurlijk kan het wat tijd en kennis kosten om dit goed aan te pakken, maar als je het serieus aanpakt zal dat zeker de moeite en het geld waard zijn. Bovendien is het goed om je concurrenten voor te zijn en niet af te wachten tot zij het initiatief nemen! |